سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقریبا همه ایرانی ها این مناطق دیدنی کیش را دیده اند!

سفر کردن جزئی جدانشدنی از زندگی هر انسانی است شاید اولین فایده‌ای که از سفر کردن به ذهن همه ما می رسد گذراندن اوقاتی خوش در کنار دوستان و یا اعضای خانواده در مکانی دلنشین است اما بهتر است بدانید که سفر کردن مزایای بیشمار دیگری نیز دارد به عنوان مثال اگر شما آدمی کم اعتماد به نفس هستید سفر کردن می تواند اعتماد به نفس شما را تا حد قابل توجهی بالاتر ببرد چرا که مجبور به حل کردن موانع و مشکلات زیادی در طول سفر خواهید شد  . 

یکی از مکان هایی که می‌تواند برای سفر کردن در ایران بسیار مناسب و محیط باشد بدون شک در جزیره کیش است اما اغلب ما هنگامی که به کیش سفر می کنی از مناطق دیدنی آن غافل می شویم و بیشتر وقت خود را در رستوران های شبانه و یا تفریحات آبی می گذارند در ادامه این مقاله ما به شما این مناطق دیدنی را معرفی خواهیم کرد که ارزش یکبار دیدن را دارد مناطقی شگفت انگیز که شاید از تفریحات جزیره ی کیش برای شما لذت بخش تر باشد.

چرا حداقل یک بار هم که شده باید به کیش سفر کرد؟

 برترین سواحل شن های سفید

جدایی از مناطق دیدنی و تفریحات مهیج جزیره کیش چیزی که این جزیره را به نگینی درخشان در ایران تبدیل کرده سواحل شن های سفید است. به گفته کارشناسان این سواحل جزو برترین سواحل شنهای سفید در دنیا که دارای خواص درمانی زیادی است. زیبایی خیره کننده سواحل کیش همیشه زبانزد مردم ایران و توریست هایی که به این جزیره سفر می‌کنند بوده است پس هنگامی که به کیش سفر کرده اید به شما پیشنهاد می کنیم تا اوقات زیادی از وقت خود را در این سواحل به گشت و گذار بپردازید.

شاید چیزی که جزیره کیش رو به یکی از زیباترین مناطق برای سفر تبدیل کرده است تمیزی بیش از حد و آرامش زیاد این جزیره است شاید برایتان جالب باشد که بدانید قوانین سختگیرانه‌ای در این جزیره در حال اجرا است که آنجا را به یکی از تمیزترین و آرام ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است و می توان اینطور گفت که بیشتر به شهرهای خارجی شباهت دارد تا شهرهای داخلی! اما چه چیزی باعث این وجه تمایز کیش با سایر شهرهای ایران می شود؟!


قسمتی از قوانین جالب جزیره کیش


بر خلاف دیگر شهر ها خودروهایی با عمر بیشتر از 5 سال اجازه تردد در این شهر را ندارند و نکته جالب تر اینجاست که ماشین ها نباید از حدی بیشتر کثیف تر شوند! همچنین تمامی خودروها در این جزیره اجازه تردد با سرعتی بیش از حد مجاز تعیین شده در این جزیره را ندارد که همین قانون آرامش بی‌نظیری را به این جزیره بخشیده است. پس به طور کلی هنگامی که شما به کیش سفر می‌کنید در خیابان‌های این جزیره ماشین‌هایی تمیز و جدید را مشاهده خواهید کرد که با سرعتی مطمئن و آرامش در حال تردد هستند!

مکان های دیدنی در کیش که نباید آنها را از دست داد!


قلعه جنی کیش

اگر کمی با محله‌های این جزیره هم صحبت شوید داستان های ترسناکی را خواهید شنید که شما را ترغیب می کند تا از این قلعه دیدن کنید! با دیدن عکس های این قلعه چیزی جز یک بنای معمولی با ساختمان دو طبقه و دو بار او را ببینید اما اگر کمی فرق داستان هایی که درباره این منطقه می شنوید شده باشید خواهید دید که این یک قلعه معمولی نیست! در گذشته این بنا محل خدمت سرباز ها بوده است اما در دهه 40 این بنا برای همیشه تخلیه شد و دیگر کسی تمایل به خدمت در این منطقه و پاسگاه را نداشت اما اگر علت آن را بدانید داستان برای شما ترسناک تر خواهد شد! اتفاقهایی که در این قلعه در گذشته رخ داده است باعث شد تا هیچ سربازی دیگر برای خدمت به این پاسگاه پا نگذارد. داستان هایی مبنی بر دیدن جن و اتفاق های عجیب و غریب این قلعه را به مکانی ترسناک تبدیل کرد که مرگ مشکوک چند سرباز باعث شد تا دیگر کمتر کسی جرات نزدیک شدن به این بنا را داشته باشد. بهتر است برای بازدید از این مکان از تور کیش از تهران استفاده کنید چرا که تنها رفتن به این قلعه را اصلاً به شما توصیه نمی کنیم! اگر به داستان های ترسناک علاقه دارید از شما کسی هستید که این قلعه شما را فرا می خواند.

موزه خلیج فارس


اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به جستجو در تاریخ و گذشته علاقه دارید دیدن موزه خلیج فارس از آن دسته از مکان هایی است که نباید از دست بدهید. موزه خلیج فارس در مجموعه هنری خلیج فارس قرار دارد این مجموعه به شکل صدف ساخته شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست؛ فروش آثار هنری زیادی که در این مجموعه انجام می شود این مکان را به یکی از قطب های آثار و صنایع دستی کشور تبدیل کرده است که در آنجا میتوانید هر محصول سنتی و محلی که به آن علاقه دارید را پیدا کنید، همچنین بهتر است بدانید که بازدید از موزه برای عموم نیز رایگان است و می توانید به راحتی وارد آن شده و از دیدن گذشته و اسناد خلیج فارس لذت ببرید.

دنیای شگفت انگیزی زیر آب را ببینید!

اگر مثل من علاقه زیادی به دریا و دنیای شگفت‌انگیز زیر آن دارید جزیره‌کیش این فرصت را برای شما فراهم کرده است تا از دنیای زیر آب دیدن کنید. غواصی در جزیره کیش یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می‌تواند هر گردشگری را به سمت خود جذب کند. با سفر کردن به این جزیره از دیدن دنیای شگفت انگیز دریای خلیج فارس لذت ببرید!

کشتی به گل نشسته یونانی ها!

حتما اسم کشتی یونانی در جزیره کیش به گوشتان خورده است، بد نیست که داستان این کشتی را نیز بدانید. در سال 1345 این کشتی ساخت انگلیس که حامل نفت بود در جزیره کیش به گل نشست یونانی ها بسیار تلاش کردند تا کشتی مجلل خود را از گل نجات دهد اما ایرادات فنی از متخصصین یونانی قوی تر بود و باعث شد تا این کشتی برای همیشه در جزیره کیش به گل بنشیند! دیدن منظره غروب آفتاب از پشت این کشتی می تواند یکی از جذاب ترین مناظر برای کسانی که علاقه به کشتی و دریا دارند باشد. دیدن این منطقه را برای گرفتن عکس های جذاب از دست ندهید.

سخن آخر برای سفر به کیش

سفر کردن به جزیره کیش از آن دسته از مکان هایی است که باید حتماً یک بار در زندگی تان هم که شده آن را تجربه کنید تفریحات آبی بی نظیر و مناطق دیدنی جذاب از دلایلی است که شما را به این جزیره فرا می خواند. برای سفر کردن به این جزیره به شما پیشنهاد می کنیم که از یک تور خوب استفاده کنید چرا که در این صورت راحت تر می توانید از مناطق دیدنی شگفت انگیز کیش را پیدا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.