سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای سفر به ونکوور

در مورد ونکوور کانادا، باورهای غلط زیادی وجود دارد. هوا خیلی سرد است، همیشه باران می بارد، هوا بسیار تاریک می شود و غیره. نه تنها این تصورات از پیش تعیین شده اشتباه هستند، بلکه ونکوور در واقع معتدل ترین آب و هوا را در کل کشور دارد، و آن را به مقصدی ایده آل برای بازی، کاوش و اکتشاف تبدیل می کند. درون و بیرون ماجراجویی داشته باشید.

هنگامی که متوجه شدید باران یخ زده در تمام طول سال شما را از بین نخواهد برد، می توانید شروع به کاوش در طیف گسترده ای از چیزها برای دیدن، انجام دادن، خوردن و کاوش کنید. سومین شهر بزرگ کانادا یک مرکز چند فرهنگی با معماری خیره کننده است که در تنگه جورجیا قرار دارد و توسط کوه های حماسی و جنگل های سرسبز احاطه شده است.

به دلیل زیبایی طبیعی، این شهر برای ماجراجویان در فضای باز ساخته شده است، خواه در خیابان های یکی از بزرگترین محله های چینی در جهان گشت و گذار کنند، یا دوچرخه سواری کنند در امتداد دیواره دریای شهر، یا پیاده روی در جنگل های اطراف برای داشتن برخی از تازه ترین هوای روی زمین.

ونکوور شهری است که به تنوع، تاریخ بومی و تحمل خود افتخار می کند. Davie Village محله‌ای در وست اند شهر است که در آن جامعه LGBTQ+ پررونق برای بازی به میدان می‌آید، در حالی که این شهر دارای سومین جمعیت بومی شهری در کل کانادا است.

بنابراین، باورهای اشتباه خود را از پنجره بیرون بیندازید و به فکر رزرو بلیط به مرکز غربی کانادا باشید، پشیمان نخواهید شد.

بهترین زمان برای رفتن

زمان بدی برای رفتن به ونکوور وجود ندارد، اما چون این شهر شمالی است، دلایلی برای هر فصل وجود دارد. ماه‌های تابستان بیشترین گردشگران را به خود جذب می‌کنند و طولانی‌ترین ساعات روز را به خود می‌بالند، اما زمستان (که به طرز شگفت‌آوری معتدل است) کم‌تراکم‌ترین زمان سال است و در اوایل فوریه درختان و گل‌های جوانه زده است. به خاطر داشته باشید که بارانی‌ترین ماه‌ها از نوامبر تا مارس است که ماه سپتامبر را با تغییر برگ‌ها، دمای خنک و آسمان‌های خشک برای بیرون رفتن به عنوان ایده‌آل‌ترین زمان باقی می‌گذارد.

اگر اهل تماشای نهنگ هستید، از آوریل تا نوامبر بهترین زمان است. برای رویدادها و فستیوال ها، به سال نوی چینی فکر کنید که بین ژانویه و فوریه برگزار می شود، ماراتن ونکوور در ماه می، جشنواره بین المللی جاز ونکوور در ژوئن، یا رژه غرور ونکوور در جولای یا آگوست.

چیزهایی که باید بدانید

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد ونکوور وجود دارد این است که رفت و آمد با آن آسان است. این شهر نه تنها به طرز باورنکردنی قابل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است، بلکه گزینه‌های حمل و نقل عمومی زیادی نیز وجود دارد. در اینجا زحمت کرایه ماشین را نخورید زیرا پارکینگ هتل گران است و تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، کشتی‌ها، قطارها، و برنامه‌های اشتراک‌گذاری سواری باعث می‌شوند تا جابجا شوید. این راهنمای حمل و نقل مفید توسط هیئت گردشگری ونکوور را بررسی کنید.

یکی دیگر از موارد عالی که در مورد ونکوور باید به آن توجه کرد این است که این شهر دارای 550 مکان مجزا با خدمات WiFi رایگان است. به دنبال شبکه عمومی #VanWifi بگردید تا در صورت نیاز به مشاوره گردشگری در دسترس شما باشد. همچنین، اگر از ونکوور از ایالات متحده بازدید می کنید، نیازی به آداپتور برای وسایل الکترونیکی خود ندارید زیرا تمام کانادا با ولتاژ استاندارد 120 ولت کار می کند.

تا آنجا که جغرافیای شهر، ونکوور به محله‌ها تقسیم شده است. هودهای معروف شامل مرکز شهر است که در وسط شهر قرار دارد. Gastown، که به عنوان محله تاریخی پر از خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و رستوران‌های مدرن شناخته می‌شود. Kitsilano برای علاقه مندان به ساحل و آب؛ Yaletown برای خرید و غذا خوردن گران قیمت. محله چینی ها برای غذاها و مکان های عالی. و وست اند، که عاشقان فضای باز را به پارک وسیع استنلی هدایت می کند.

در نهایت، ونکوور یکی از امن ترین شهرهای جهان محسوب می شود. اما مانند همه کلان شهرهای بزرگ، به وسایل خود توجه کنید - به خصوص در بالاترین مناطق توریستی شهر.

  • واحد پول: دلار کانادا - با نام مستعار "loonie".
  • (نرخ ارز فعلی را بررسی کنید)
  • زبان انگلیسی
  • کد تماس: +1 604
  • پایتخت: ویکتوریا (پایتخت بریتیش کلمبیا)

رفت و آمد 

قطار: قطار آسمانی ونکوور یکی از کارآمدترین وسایل برای رفت و آمد در شهر است. سه خط وجود دارد: خط اکسپو با چهار ایستگاه در مرکز شهر، از جمله محله چینی ها و ساحل. خط کانادا، که می تواند شما را به فرودگاه و از فرودگاه ببرد، علاوه بر مرکز شهر ونکوور و ییل تاون. و خط هزاره که به قطار شهری Westcoast Express متصل می شود. بسته به جایی که می روید، کرایه ها از 1.95 دلار تا 5.75 دلار است.

اتوبوس: ونکوور دارای یک سیستم اتوبوس گسترده است که معمولاً از ساعت 5 صبح تا 1 بامداد با توقف در هر محله اصلی و فراتر از آن حرکت می کند. وب سایت TransLink ونکوور دارای یک پلاگین و بازی ساده است که می تواند به شما کمک کند به هر کجا که نیاز دارید بروید و شامل قیمت کرایه است.

تاکسی: اگر قصد دارید از فرودگاه تاکسی بگیرید، کرایه ها بسته به منطقه مقصد شما تغییر می کند. نرخ فرودگاه بین 20 تا 40 دلار متغیر است. تمامی تاکسی ها در شهر تنظیم شده و بر حسب متر حرکت می کنند.

کشتی‌ها: SeaBus که مرکز شهر ونکوور را به ساحل شمالی متصل می‌کند، یک کشتی مسافربری است که هر 15 دقیقه در روز و هر 30 دقیقه در شب حرکت می‌کند. کرایه‌های SeaBus مشابه کرایه‌های SkyTrain است.

خدمات خودرو: زمانی که به فرودگاه بین المللی ونکوور می رسید، گزینه های حمل و نقل زیادی دارید. یکی از راحت ترین سواری ها، استفاده از یک وسیله نقلیه لوکس است تا شما را با سبکی وارد شهر کند. خدمات لیموزین با مجوز رسمی از فرودگاه وجود دارد که نیازی به رزرو پیشرفته ندارد.