سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقامات آلمانی در مورد برداشتن محدودیت ها احتیاط می کنند

آلمان برای پیروی از چندین کشور شمال اروپا که محدودیت‌هایی را برای مهار موج زمستانی کاهش داده‌اند، تحت فشار قرار دارد. در همین حال، استرالیا گفت که ممکن است به زودی برای گردشگری بازگشایی شود.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان روز یکشنبه نسبت به کاهش زودهنگام محدودیت‌های مربوط به کووید هشدار داد، زیرا سایر کشورهای اتحادیه اروپا همه‌گیری را پایان یافته اعلام کرده‌اند.

لوترباخ به روزنامه بیلد ام زونتاگ گفت: «استراتژی ما تاکنون به خوبی عمل کرده است. "اما اگر خیلی زود سست شویم، موفقیت خود را تهدید می کنیم، خطر ایجاد عفونت های جدید و خطرناک را داریم و ممکن است موج [جاری] را طولانی کنیم."

اظهارات وی توسط معاون صدراعظم و وزیر امور اقتصادی، رابرت هابک، که به روزنامه های گروه رسانه ای Funke گفت: "البته، ما به یک طرح بازگشایی نیاز داریم، اما تسهیل در زمان مناسب باید انجام شود.

"

هابک اضافه کرد که موج Omicron هنوز غلبه نکرده است و میزان کمی کمتر واکسیناسیون در آلمان را نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقصر دانست. آلمان روز یکشنبه 133173 مورد جدید و 41 مورد فوت جدید ثبت کرد.

چندین کشور اتحادیه اروپا از جمله سوئد، دانمارک و نروژ تمام یا بیشتر محدودیت‌های خود را در رابطه با همه‌گیری لغو کرده‌اند.

آسیا

کمیته سازماندهی بازی ها اعلام کرد در چین، کاهش شدید موارد ابتلا به کووید در بین پرسنل المپیک پکن به دلیل ورود کمتر به فرودگاه است.

چین روز شنبه 10 مورد جدید را در بین کارکنان المپیک شناسایی کرد که نسبت به روز گذشته 45 مورد کاهش داشت.

در حالی که مسابقات به طور جدی تحت تأثیر قرار نگرفته است، آزمایش ده ها ورزشکار مثبت بوده و به انزوا رفته اند که بر آمادگی و تمرین آنها تأثیر گذاشته است.

چین پس از اتخاذ سیاست عدم تحمل نسبت به ویروس و لغو تقریباً تمام پروازهای بین المللی در انزوا باقی می ماند.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند اعلام کرد، لاتا منگشکار خواننده بالیوودی هند در سن 92 سالگی درگذشت.

دکتر پراتیت سامدانی به خبرنگاران گفت که این خواننده بر اثر نارسایی چند عضوی در بیمارستانی در بمبئی درگذشت. او در 11 ژانویه پس از تماس با COVID-19 در بیمارستان بستری شد.

کره جنوبی از زمان شروع همه گیری از یک میلیون نفر فراتر رفته است، زیرا مقامات بهداشتی رکورد روزانه 38691 عفونت جدید را گزارش کردند.

این کشور یک استراتژی تهاجمی ردیابی، ردیابی، پوشاندن و قرنطینه را برای کاهش موج اولیه اتخاذ کرد، اما گسترش نوع بسیار مسری Omicron موارد را به اوج جدیدی می‌رساند.

تعداد تلفات در کشور بسیار واکسینه شده کم مانده است، به 6873 نفر، از جمله 15 مرگ جدید در روز شنبه.

اروپا

پرتغال از روز دوشنبه دیگر نیازی به بازدیدکنندگان دارای گواهی واکسیناسیون اتحادیه اروپا برای انجام آزمایش قبل از ورود به این کشور نخواهد داشت

این اقدام پس از آن صورت گرفت که بروکسل توصیه کرد قوانین سفر اتحادیه را هماهنگ کند تا از محدودیت بیشتر مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند از کشورهای همسایه اتحادیه اروپا جلوگیری شود.

مجوز اتحادیه اروپا کووید ثابت می‌کند که مسافر کاملاً واکسینه شده است، اخیراً آزمایشش منفی بوده یا در شش ماه گذشته از عفونت بهبود یافته است.

اقیانوسیه

استرالیا می گوید بازگشایی مرزهای این کشور به روی گردشگران بین المللی ممکن است دور از دسترس نباشد.

نخست وزیر اسکات موریسون گفت پارلمان این هفته درباره این موضوع بحث خواهد کرد.

روزنامه‌های News Corp در آخر هفته به نقل از منابع ناشناس گفتند که ممکن است مرزها ظرف دو یا سه هفته بازگشایی شوند.

استرالیا که در مارس 2020 خود را منزوی کرد، بازگشایی سرسام‌آوری را پشت سر گذاشته و تنها به شهروندان و ساکنان خود، مهاجران ماهر، دانشجویان بین‌المللی و کارگران فصلی خاص اجازه ورود داده است.

تمامی مسافران بین المللی برای ورود به کشور باید واکسینه شوند یا مدرکی مبنی بر معافیت واکسیناسیون پزشکی ارائه دهند.